5 powodów, dla których potrzebujesz copywritera

Przeglądasz setną stronę z usługami copywritingu i ciągle nie znajdujesz odpowiedzi – po co? Po co Ci ten… copywriter? Chodź, powiem Ci 5 powodów, dla których potrzebujesz copywritera. Argumentów, o których być może nikt jeszcze Ci nie mówił.

Dobre treści to klucz do większej sprzedaży

Niezależnie od branży, w jakiej działasz, jesteś przedsiębiorcą, szefem, właścicielem firmy. Znasz wartość swojego produktu lub usługi. Wiesz, w jaki sposób Twoja firma wyróżnia się na tle konkurencji. Mimo tego nadal masz trudności z dotarciem do nowych klientów, szerzeniem świadomości marki i przyspieszeniem rozwoju?

Treść to coś więcej niż tylko narzędzie do optymalizacji pod wyszukiwarki (SEO, ang. Search Engine Optimization). Treść powinna zawsze mieć cel i pokazywać Twoje produkty i usługi językiem korzyści.

Jednak teksty pisane tylko dla robotów Google’a i przesycone słowami kluczowymi to dramat dla odbiorcy. Nigdy tak nie rób. Istnieje cienka granica między kreatywną perswazją a otwartą reklamą. Profesjonalny copywriter stworzy treści, które będą zachęcać do zakupu w sposób subtelny i atrakcyjny. Nie znajdziesz w nich utartych frazesów i zdań w stylu: „kup Pan, bo tak”.

SEO – Google jako pierwszy krytyk Twoich tekstów

Jeśli Twoje treści internetowe są nieprzemyślane pod kątem słów kluczowych, możesz pogodzić się z ostatnim miejscem w wynikach wyszukiwania. Bądźmy realistami, potencjalni klienci rzadko przechodzą poza pierwszą stronę wyszukiwarki.

Kreatywnie wzbogacona w SEO treść stawia Cię na podium wśród Twojej konkurencji. Profesjonalny copywriter jest na bieżąco z najnowszymi praktykami SEO i zmianami w algorytmach używanych przez Google.

Copywriter zbada słowa kluczowe, które najlepiej sprawdzą się w przypadku Twoich odbiorców. Ma doświadczenie, żeby umiejętnie wpleść te magiczne słowa w tekst. Poprawi to pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. Odbiorca zyska zoptymalizowaną treść, ale bez kłujących w oczy słów kluczowych.

Copywriting to coś więcej niż tylko treść

Słuchając jednego z podcastów Małgorzaty Wardaszki-Deręgowskiej (Marki testowane na ludziach), usłyszałam zdanie, które pasuje do każdej branży „Ludzie kupują od ludzi”. Twoja marka, strona, blog czy media społecznościowe powinny mieć jakiś wyższy cel (oprócz zarabiania pieniędzy – to jasne).

Profesjonalny copywriter pozna Twoją markę i przedstawi jej wizję i misję w taki sposób, żeby klient chciał kupować właśnie od Ciebie. W każdym medium, w którym się komunikujesz, ważna jest… treść. Bez względu na to, czy o niej mówisz, czy piszesz.

W jaki sposób możesz pokazać ludzką stronę swojego biznesu? Podziel się osobistymi anegdotami. Mów o popełnionych błędach i ich rozwiązywaniu. Przekazuj wartości marki i dlaczego to robisz. Dziel się tym, co wyjątkowego jest w Twojej firmie, co odróżnia Cię od konkurencji. Odbiorcy i klienci lubią poznawać marki od zaplecza.

Zaangażuj swoich odbiorców

Wysokiej jakości tekst nie tylko angażuje odbiorców, ale także poprawia komunikację z docelowym klientem. Nie sprzedajesz swoich produktów lub usług wszystkim. Dlatego ważne, aby Twoja komunikacja była spójna. Inaczej formułuje się przekaz do millennialsów, a inaczej do osób starszych.

Chodzi o to, aby stworzyć niepowtarzalną treść, która będzie angażować Twoją grupę odbiorców. Co ważniejsze, copywriter ma za zadanie tekstem przekształcić czytelników w płacących klientów. Dlatego treści przygotowuje pod kątem konkretnych potrzeb. Pomaga sprzedawać szybciej, zwiększać zasięg i osiągać cele marketingowe (nawet te, z których nie zdajesz sobie sprawy).

Copywriter a siła mediów społecznościowych

Według ostatnich danych (WeAreSocial i Hootsuite) w 2020 roku aż 50% całej populacji w Polsce korzysta z mediów społecznościowych. To o 7,8% osób więcej niż w 2019. W Internecie spędzamy średnio 6 godzin i 26 minut, a tylko na same media społecznościowe poświęcamy średnio 2 godziny dziennie.

Dla porównania – oglądanie telewizji zajmuje Polakom ok. 3 godziny 18 minut. Jak więc możesz wykorzystać siłę i zasięg mediów społecznościowych na korzyść swojej firmy?

Zazwyczaj właściciele firm są zbyt zajęci, aby myśleć o różnych sposobach wykorzystania swojej treści. A społeczność warto budować w różnych kanałach komunikacji. Copywriter zapewni wszechstronność tekstów. Pisząc post na blogu, zrobi zajawkę tego artykułu na potrzeby fanpage’a na Facebooku oraz tekst na Instagrama.

Bonus: Kiedy brakuje Ci słów, zatrudnij copywritera!

Planowanie, wyszukiwanie i tworzenie wysokiej jakości treści zajmuje dużo czasu. Będąc przedsiębiorcą, masz milion innych zadań, na których trzeba się skupić. Zatrudnienie copywritera zdejmuje ten ciężar z Twoich barków, dzięki czemu poświęcisz czas na to, co ważne – na rozwój biznesu!

Oddanie treści w ręce copywritera pomoże ulepszyć stronę internetową, blog oraz materiały marketingowe. Niezależnie od tego, czy przygotowujesz sklep internetowy, czy potrzebujesz kilku artykułów na blog, wybierz profesjonalistę, który spełni Twoje potrzeby. Zerknij tutaj i sprawdź, co możemy wspólnie zrobić. :)

Dodaj komentarz