Portfolio

Kampania content marketingowa – planowanie, koordynacja, wykonanie

Klient: BusinessWeb

Strona

Branża: IT

Opis projektu

Przy współpracy z BusinessWeb miałam okazję koordynować kompleksowy projekt promocyjny w jednym z czołowych czasopism branżowych – Marketer plus. Moim głównym celem było zaplanowanie, koordynacja oraz realizacja działań promocyjnych, które miały na celu wzmocnienie wizerunku marki w środowisku profesjonalistów z branży marketingowej. 

Zrealizowałam trzy tego typu kampanie, każda kolejna była z większym zakresem obowiązków. W tym case study pokażę mix tych kampanii.

Projekt zrealizowałam z ramienia firmy BusinessWeb, z którą współpracowałam na etacie B2B.

Zadania content managerskie

W roli content managera dla projektu realizowanego dla BusinessWeb, miałam za zadanie zapewnić, że treści promocyjne w czasopiśmie będą spójne, wartościowe i skierowane do odpowiedniej grupy docelowej. Poniżej kluczowe obszary mojej odpowiedzialności w tym projekcie.

Komunikacja z wydawcą

Prowadziłam stałą komunikację z wydawcą czasopisma, żeby zapewnić płynność procesu publikacji oraz dostosować treści do wymogów redakcyjnych.

Planowanie i zarządzanie zespołem

Jako główna koordynatorka projektu, odpowiadałam za planowanie pracy oraz zarządzanie zespołem składającym się z grafika oraz ekspertów merytorycznych.

Dbałam o to, żeby każdy etap projektu był realizowany zgodnie z harmonogramem.

Zadania copywriterskie

Współpracując z BusinessWeb w zakresie promocji marki w czasopiśmie „Marketer plus”, miałam za zadanie tworzyć różnego rodzaju treści. Moje główne zadania jako copywritera obejmowały:

Tworzenie treści artykułów

Zaprojektowałam treści artykułów, które miały na celu przedstawienie wartości i misji marki BusinessWeb. Współpracując z ekspertami merytorycznymi, dbałam o to, żeby treści były merytoryczne i dostosowane do odbiorców czasopisma.

Wspólnie napisaliśmy treści do 5 publikacji. Poniżej linki do każdej z nich (od najnowszej):

→ HubSpot w praktyce. 5 możliwości, które przyśpieszą pracę każdego marketera

 Jak wyliczyć ROI i udowodnić szefowi, że Twoje działania marketingowe mają sens

→ Jakie narzędzie do marketingu wybrać na 2023 rok? Upewnij się, że wjedziesz z nim na 30. piętro! – do tego artykułu powstała reklama do drukowanej wersji czasopisma oraz pod nią landing page (wideo).

 Koniec ery disconnected world. Jak nie tracić czasu przez stosowanie wielu narzędzi marketingowych

→ Używasz noktowizora czy błądzisz po omacku? Zobacz więcej dzięki intent data i skuteczniej docieraj do klientów B2B

Stworzenie treści reklamowych

Opracowałam treści do reklam, które miały za zadanie przyciągnąć uwagę czytelników i zachęcić ich do dalszego zapoznania się z ofertą marki. Współpracując z grafikiem, przygotowałam materiały reklamowe zarówno do druku (plecy okładki, środek gazety), jak i w formie reklam display.

→ Rozwiń treść na grafice okładkowej (do druku)

→ Rozwiń treść na grafice wewnątrz magazynu (e-book)

Treści do reklam display ⤵

 

Projektowanie treści do landing page'ów

Zaprojektowałam treści na landing page’e, które miały na celu skuteczne przedstawienie oferty oraz zachęcenie odwiedzających do podjęcia konkretnej akcji – zapisu na bezpłatną konsultację. Poniżej jeden z nich.

Mailing

Opracowałam treści do mailingów promujących kampanię, które były skierowane do bazy subskrybentów (ponad 2000) oraz klientów (ponad 1000).

Dbałam o to, żeby komunikacja była spójna z pozostałymi działaniami promocyjnymi i skutecznie angażowała odbiorców. Poniżej treści maili oraz open raty e-maili z tych kampanii.

Treść maila (partner bezpłatnego e-booka wydanego przez Marketera, którego BusinessWeb był partnerem) ⬅ naciśnij, żeby przeczytać

Treść maila (zachęcenie do przeczytania artykułu) ⬅ naciśnij, żeby przeczytać

Napisałam również treści maili, które szły bezpośrednio do subskrybentów newslettera Marketera plus z ich kanału komunikacji. W layoucie na HubSpocie pomogła mi designerka Daria z BusinessWeb. Następnie całość sama odwzorowałam i zaprojektowałam we Freshmailu.

Social media

Opracowałam treści do postów promujących kampanię w mediach społecznościowych.

Przeczytaj post 1

Przeczytaj post 2

Przeczytaj post 3 

Podsumowanie

Realizacja projektu promocyjnego dla BusinessWeb w czasopiśmie branżowym „Marketer plus” była wyjątkowym doświadczeniem, które pozwoliło na pełne wykorzystanie moich umiejętności zarówno content managera, jak i copywritera.

Dzięki skoordynowanym działaniom i ścisłej współpracy z zespołem oraz wydawcą, stworzyłam spójną  kampanię, która skutecznie promowała markę w branży. 

Zarówno treści artykułów, jak i materiały reklamowe zostały starannie zaprojektowane, żeby oddać wartość i misję marki, jednocześnie angażując czytelników i zachęcając ich do dalszego zapoznania się z ofertą. 

Działania w mediach społecznościowych oraz mailing pozwoliły na dodatkowe wzmocnienie przekazu i zwiększenie zasięgu kampanii.

Projekt ten stanowi przykład, jak strategiczne podejście do content marketingu i copywritingu może przynieść realne korzyści dla marki w konkurencyjnym środowisku branżowym.

Zobacz, co o mnie mówi klient

Patrycja przez cały czas naszej współpracy wykazała się doskonałym zrozumieniem zasad i praktyk content marketingu, ale także umiejętnością ich zastosowania. Była odpowiedzialna za tworzenie różnorodnych treści, od artykułów i postów na blogu, po materiały sprzedażowe i kampanie e-mailowe. Całość swoich prac wykonywała na HubSpot – szybko wdrożyła się w jego funkcje i zaczęła wykorzystywać je w praktyce.

Co więcej, Patrycja wykazała się zdolnością do koordynowania działań contentowych, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych – prowadziła projekty dla naszych klientów i współpracowała z freelancerami. Jej umiejętność zarządzania projektami i zespołem zewnętrznych osób były bardzo dobre i przekładały się na dowożenie celów marketingowych.

Patrycja to osoba pełna energii i zawsze gotowa do działania. A co więcej ma zdolność do łączenia umiejętności technicznych z międzyludzkimi, co miało wpływ na lepszą komunikację i całokształt pracy, szczególnie w zdalnym zespole.

– Mariusz Gliński, CEO BusinessWeb